ПРОТИВОРЕЧИЯ ВНЕДРЕНИЯ КОМПЕТЕНТНОСТНОГО ПОДХОДА В ПРАКТИКУ ПРОФЕССИОНАЛИЗАЦИИ ГОСУДАРСТВЕННОЙ ГРАЖДАНСКОЙ СЛУЖБЫ

Аннотация

В настоящей статье авторы представляют результаты проведенного ими пилотного социологического исследования, посвященного изучению мнения бакалавров об уровне внедрения компетентностного подхода в образовательной среде и деятельности государственных гражданских служащих, опрос магистрантов, семантического контент-анализа образовательного и профессиональных стандартов, должностных регламентов. Полученные результаты исследования позволяют авторам выявить основные условия и предложить механизмы, при соблюдении которых компетентностный подход может способствовать успешной профессионализации гражданской службы.

CONTRADICTIONS OF IMPLEMENTATION OF THE COMPETENCIAL APPROACH IN THE PRACTICE OF PROFESSIONALIZATION OF THE STATE CIVIL SERVICE

UDK: 316.354:351/354
page. 174-179
Yaroshenko Galina Vasilyevna, Kovalev Nikolay Yurievich

Abstract

In this article, the authors present the results of a pilot sociological survey conducted by them on the study of the opinion of bachelors on the level of the introduction of a competence approach in the educational environment and the activities of state civil servants, the survey of undergraduates, the semantic content analysis of educational and professional standards, and job regulations. The obtained results of the research allow the authors to identify the main conditions and propose mechanisms, under which the competence approach can contribute to the successful professionalization of the civil service.

##plugins.themes.bootstrap3.article.main##