МЕТОДОЛОГИЧЕСКИЙ ПОТЕНЦИАЛ СИСТЕМНО-ИНСТИТУЦИОНАЛЬНОГО АНАЛИЗА МАРГИНАЛИЗАЦИИ МОЛОДЕЖИ В СОВРЕМЕННОЙ РОССИИ

Аннотация

В данной работе автор в качестве основных методологических аспектов к изучению маргинализации как социального процесса использует синтез неоинституционального, системного и междисциплинарных подходов. Подобный выбор методологических путей обусловлен тем фактом, что маргинализация в данной статье рассматривается с социологической точки зрения, как социальный процесс, который исполняет функции инструмента дисгармонизации общественных отношений, которая особенно проявляется у молодёжи в современной России.

METHODOLOGICAL POTENTIAL OF THE SYSTEM AND INSTITUTIONAL ANALYSIS OF MARGINALIZATION OF YOUTH IN MODERN RUSSIA

UDK: 316.4
page. 284-288
Polyakova Olga Vladimirovna

Abstract

In this work, the author as the main methodological aspects to marginalization studying as social process uses synthesis neoinstitutional, system and cross-disciplinary approaches. The similar choice of methodological ways is caused by the fact that marginalization in this article is considered from the sociological point of view as social process which executes functions of the tool of a disgarmonization of the public relations which is especially shown at youth in modern Russia.

##plugins.themes.bootstrap3.article.main##