СОВЕРШЕНСТВОВАНИЕ МЕТОДОЛОГИИ ОЦЕНКИ КАЧЕСТВА И ДОСТУПНОСТИ ПРЕДОСТАВЛЕНИЯ ГОСУДАРСТВЕННЫХ И МУНИЦИПАЛЬНЫХ УСЛУГ

Аннотация

В статье анализируются теоретические и нормативно-правовые основы доступности и качества предоставления государственных и муниципальных услуг. Отмечаются проблемы теоретической неопределенности данных понятий и отсутствия их разграничения в нормативно-правовых актах. На основе анализа административных регламентов предоставления государственных услуг и отраслевого законодательства, регламентирующего предоставление социальных услуг, определены проблемы различной трактовки критериев доступности и качества предоставления государственных услуг. Сделаны выводы о необходимости изменения подходов в оценке качества и доступности государственных и муниципальных услуг на основе теоретико-правового разграничения данных понятий, установлении единства требований к разработке критериев оценки качества государственных и муниципальных услуг как основы оценки уровня удовлетворенности граждан.

IMPROVEMENT OF METHODOLOGY OF ASSESSMENT OF QUALITY AND AVAILABILITY OF PROVIDING PUBLIC AND MUNICIPAL SERVICES

UDK: 342.6
page. 53-58
Kuznetsova Polina Yurievna

Abstract

The article analyzes the theoretical and regulatory framework of accessibility and quality of public and municipal services. The problems of theoretical uncertainty of these concepts and the lack of their differentiation in legal acts are noted. Based on the analysis of administrative regulations for the provision of public services and sectoral legislation governing the provision of social services, the problems of different interpretations of the criteria of accessi-bility and quality of public services. Conclusions about the need to change approaches to assessing the quality and availability of public and municipal services on the basis of theoretical and legal differentiation of these concepts, the establishment of unity of requirements for the development of criteria for assessing the quality of public and municipal services as the basis for assessing the level of satisfaction of citizens

##plugins.themes.bootstrap3.article.main##