РЕЙТИНГИ ТЕРРИТОРИАЛЬНЫХ БРЕНДОВ КАК ИНСТРУМЕНТЫ БРЕНД-МЕНЕДЖМЕНТА

Аннотация

В статье представлено описание существующих рейтингов/индексов территорий, проведена оценка возможности их применения при исследованиях территориальных брендов. На основе анализа содержания и метрик территориальных рейтингов/индексов разработана их классификация, проведена систематизация рейтингов/индексов маркетинговой оценки территориального бренда, намечены возможности использования существующих территориальных индексов/рейтингов в области территориального бренд-менеджмента.

TERRITORY BRAND RANKINGS AS A BRAND MANAGEMENT TOOLS

UDK: 659.1
page. 74-78
Ponomareva Alexandra Michailovna, Ponomarev Maxim Alexandrovich

Abstract

The article describes the existing ratings / indices of territories, assesses the possibility of their use in studies of territorial brands. Based on the analysis of the content and metrics of territorial ratings / indices, their classification has been developed, a rating / index system for marketing assessment of a territorial brand has been systematized, and the possibilities of existing territorial indices / ratings usage in the field of territorial brand management have been outlined.

##plugins.themes.bootstrap3.article.main##