РЕЙТИНГИ ТЕРРИТОРИАЛЬНЫХ БРЕНДОВ КАК ИНСТРУМЕНТЫ БРЕНД-МЕНЕДЖМЕНТА
Аннотация
В статье представлено описание существующих рейтингов/индексов территорий, проведена оценка возможности их применения при исследованиях территориальных брендов. На основе анализа содержания и метрик территориальных рейтингов/индексов разработана их классификация, проведена систематизация рейтингов/индексов маркетинговой оценки территориального бренда, намечены возможности использования существующих территориальных индексов/рейтингов в области территориального бренд-менеджмента.
TERRITORY BRAND RANKINGS AS A BRAND MANAGEMENT TOOLS
page. 74-78
Abstract
The article describes the existing ratings / indices of territories, assesses the possibility of their use in studies of territorial brands. Based on the analysis of the content and metrics of territorial ratings / indices, their classification has been developed, a rating / index system for marketing assessment of a territorial brand has been systematized, and the possibilities of existing territorial indices / ratings usage in the field of territorial brand management have been outlined.