МАРКЕТИНГОВЫЕ ТЕХНОЛОГИИ В ПРАКТИКЕ РЕГИОНАЛЬНОГО УПРАВЛЕНИЯ: СОДЕРЖАНИЕ КОНЦЕПЦИИ И ИНСТРУМЕНТАРИЙ ПРИМЕНЕНИЯ

Аннотация

В статье актуализируется необходимость совершенствования системы регионального управления на базе регионального маркетинга. Выделены предпосылки активизации маркетинговых технологий в управлении регионом. Показана необходимость использования концептуального подхода в практике регионального маркетинга, который обосновывается многофункциональными возможностями и стратегической определенностью маркетингового воздействия. Раскрыты конкретные функции и инструменты маркетинговых технологий, которые можно использовать в практике регионального управления.

MARKETING TECHNOLOGIES IN REGIONAL MANAGEMENT PRACTICE: CONCEPTUAL CONTENT AND APPLICATION TOOLS

UDK: 332
page. 30-36
Kelarev Vladimir Viktorovich, Shakova Fatima Muradinovna, Mashlykina Anastasia Stanislavovna

Abstract

The article actualizes the need to improve the regional management system based on regional marketing. The article highlights the prerequisites for the activation of marketing technologies in regional management. The article explains the necessity of conceptual approach application in the practice of regional marketing, which is justified by multifunctional capabilities and strategic certainty of the marketing impact. The specific functions and tools of marketing technologies that can be used in the practice of regional management are presented.

##plugins.themes.bootstrap3.article.main##