ОБЩЕСТВЕННАЯ СОСТОЯТЕЛЬНОСТЬ ИНСТИТУТА СИТИ-МЕНЕДЖМЕНТА В ОЦЕНКАХ НАСЕЛЕНИЯ РЕСПУБЛИКИ КРЫМ

Аннотация

В данной статье осуществляется интерпретация результатов массового социологического опроса, проведенного среди населения муниципальных образований Республики Крым, на предмет определения общественной состоятельности института сити-менеджмента. Под общественной состоятельностью понимается достижение основных целей, поставленных перед институтом сити-менеджмента, прежде всего, привлечение профессиональных управленцев для улучшения показателей социально-экономического развития территорий. В качестве критериев для оценки сформулированы три аспекта: доверие к реформе, цели реформы, ожидание последствий от реформы. Авторы пришли к выводу, что основная масса населения реформе не доверяет, видит в ней иные цели, чем декларирует законодатель, опасается наступления негативных последствий от её реализации. В то же время, активного противодействия отмене муниципальных выборов в Крыму ожидать не стоит, т.к. наиболее понятный содержательный сюжет реформы – замена избираемого мэра на назначаемого сити-менеджера, не вызывает активного осуждения среди респондентов.

PUBLIC SOLVENCY OF THE INSTITUTE OF CITY MANAGEMENT IN THE ESTIMATES OF THE POPULATION OF THE REPUBLIC OF CRIMEA

UDK: 316:323.21
page. 205-212
Dyatlov Alexander Viktorovich, Kovalyov Vitaly Vladimirovich, Serikov Anton Vladimirovich

Abstract

This article interprets the results of a mass sociological survey conducted among the population of municipalities of the Republic of Crimea to determine the social viability of the Institute of city management. Social solvency is understood as the achievement of the main goals set for the Institute of city management, first of all, the involvement of professional managers to improve the indicators of socio-economic development of the territories. Three aspects are formulated as criteria for evaluation: confidence in the reform, the objectives of the reform, the expectation of the consequences of the reform. The authors came to the conclusion that the bulk of the population does not trust the reform, sees in it other goals than the legislator declares, fears the onset of negative consequences from its implementation. At the same time, active opposition to the abolition of municipal elections in Crimea should not be expected, because the most clear informative story of the reform – replacing elected mayor and appointed city Manager, does not cause the active condemnation among the respondents.

##plugins.themes.bootstrap3.article.main##