МОТИВАЦИЯ ГРАЖДАНСКИХ СЛУЖАЩИХ И РЕЗУЛЬТАТИВНОСТЬ ИХ ПРОФЕССИОНАЛЬНОЙ СЛУЖЕБНОЙ ДЕЯТЕЛЬНОСТИ (ПО ДАННЫМ СОЦИОЛОГИЧЕСКОГО ОПРОСА)
Аннотация
Гражданская служба, занимая промежуточное положение между государством и обществом, играет ключевую роль в реализации целей и задач государственного управления. От результативности функционирования гражданских служащих, в конечном итоге, зависит качество работы всего государственного аппарата в целом. Но и результаты профессиональной служебной деятельности чиновников определяются их мотивацией к эффективному выполнению своих задач и функций. В статье приведены результаты социологического исследования по проблемам мотивации госслужащих и результативности их профессиональной служебной деятельности, которое было проведено исследовательским коллективом кафедры социологии ЮРИУ РАНХиГС в сентябре – октябре 2019 года в органах исполнительной власти Ростовской области.
MOTIVATION OF CIVIL SERVANTS AND THE EFFECTIVENESS OF THEIR PROFESSIONAL OFFICIAL ACTIVITIES (RESULTS OF SOCIOLOGICAL SURVEY)
page. 50-54
Abstract
The civil service, occupying an intermediate position between the state and society, plays a key role in realizing the goals and objectives of public administration. Ultimately, the quality of work of the entire state apparatus as a whole depends on the effectiveness of the functioning of civil servants. But the results of professional performance of officials are determined by their motivation for the effective implementation of their tasks and functions. The article presents the results of a sociological study on the problems of motivating civil servants and the effectiveness of their professional career performance, which was carried out by the research team of the Department of Sociology of YURIU RANEPA in September-October 2019 in the executive authorities of the Rostov Region.