КОГНИТИВНЫЙ МОДУС СТРУКТУРНОЙ АРХИТЕКТОНИКИ СОЦИАЛЬНОГО ЗДОРОВЬЯ СТУДЕНЧЕСКОЙ МОЛОДЕЖИ: ИНДИКАТОРЫ СОЦИОЛОГИЧЕСКОГО ИЗМЕРЕНИЯ

Аннотация

Данная публикация посвящена рассмотрению индикаторов социологического измерения социального здоровья студенческой молодежи. Когнитивный модус является одним из четырех модусов, разработанных ранее в авторской модели структурной архитектоники социального здоровья студенческой молодежи. Когнитивный модус структурной архитектоники социального здоровья студенческой молодежи презентируется следующими индикаторами: 1) оценка актуальных проблем, 2) социальное и профессиональное самоопределение, 3) самооценка экономического и социального статуса семьи, 4) самооценка здоровья.

COGNITIVE MODUS OF STRUCTURAL ARCHITECTONICS OF SOCIAL HEALTH OF STUDENT YOUTH: INDICATORS OF SOCIOLOGICAL MEASUREMENT

UDK: 316
page. 236-240
Gafiatulina Natalya Halilovna

Abstract

This publication is devoted to the consideration of indicators of the sociological dimension of the social health of students. The cognitive mode is one of four modes developed previously in the author's model of structural architectonics of social health of student youth. The cognitive modus of structural architectonics of social health of student youth is presented by the following indicators: 1) assessment of actual problems,
2) social and professional self-determination, 3) self-assessment of the economic and social status of the family, 4) self-assessment of health.

##plugins.themes.bootstrap3.article.main##