О ВЗАИМОСВЯЗИ ПРОТЕСТНОГО ДВИЖЕНИЯ И ИСПОЛЬЗОВАНИЯ ТЕХНОЛОГИЙ СО-УПРАВЛЕНИЯ В ЗАКОНОДАТЕЛЬНЫХ (ПРЕДСТАВИТЕЛЬНЫХ) ОРГАНАХ ВЛАСТИ ГОРОДОВ ФЕДЕРАЛЬНОГО ЗНАЧЕНИЯ

Аннотация

В статье рассматривается опыт городов федерального значения в области внедрения партисипативных практик современного публичного управления в деятельности законодательных органов власти. Анализируется информация об используемых практиках. Данные о количестве и качестве практик со-управления, используемых в городах федерального значения, сопоставляются с уровнем протестного движения в данных субъектах Федерации. Проведённое исследование выдвигает гипотезу о том, что партисипативные технологии государственного управления вводятся законодательными органами власти на территориях городов федерального значения по мере необходимости в ответ на протестное движение. Чем выше уровень протестности, тем сильнее партисипативная культура в городах федерального значения.

ON THE RELATIONSHIP BETWEEN THE PROTEST MOVEMENT AND THE USE OF CO-MANAGEMENT TECHNOLOGIES IN THE LEGISLATIVE (REPRESENTATIVE) AUTHORITIES OF CITIES OF FEDERAL SIGNIFICANCE

UDK: 332
page. 285-290
Tumanyan Garnik Vaginakovich

Abstract

This article examines the experience of cities of federal significance in the implementation of participatory practices of modern public administration in the activities of the Legislative authorities. Information about the practices used is analyzed. Data on the number and quality of co-management practices used in cities of Federal significance are compared with the level of the protest movement in these subjects of the Federation. The conducted research puts forward a hypothesis that participatory technologies of public administration are introduced by legislative authorities in the territories of cities of Federal significance as needed, in response to the protest movement. The higher the level of protest, the stronger the participatory culture in federal cities.

##plugins.themes.bootstrap3.article.main##