РОЛЬ ВУЗА В ФОРМИРОВАНИИ СОЦИАЛЬНОЙ ОТВЕТСТВЕННОСТИ БУДУЩИХ РУКОВОДИТЕЛЕЙ И УПРАВЛЕНЦЕВ (ЭМПИРИЧЕСКОЕ ИССЛЕДОВАНИЕ В ЮРИУ РАНХИГС)

Аннотация

В статье рассматривается проблема формирования личной и корпоративной ответственности будущих управленцев и руководителей. Умение осуществлять процесс принятия решений с учетом социальных последствий деятельности компаний, роль личной ответственности руководителя подразделения и организации определяются как существенный элемент компетенций современных выпускников факультетов управления и экономики (навыки повседневной профессиональной деятельности; знания, опыт и понимание, на основе которых руководитель принимает решение (критическое мышление); личные качества (ценности и отношения), которые проявляет руководитель в своей деятельности). Проведенное анкетирование студентов факультета экономики и управления ЮРИУ РАНХиГС (исследовались убеждения, основополагающие для ответственного по-ведения, проанализировано 70 студентов, 30 руководителей и менеджеров крупных компаний г. Ростова-на-Дону) выявило необходимость включения в учебный процесс такого элемента компетенции, как способность интегрировать в профессиональную деятельность новые способы работы (например, опыт, приобретенный во время пандемии Covid-19).

THE ROLE OF THE UNIVERSITY IN THE FORMATION OF SOCIAL RESPONSIBILITY OF FUTURE LEADERS AND MANAGERS (EMPIRICAL RESEARCH AT THE URIU RANEPA)

UDK: 316.3
page. 249-253
Kotova Nina Sergeevna, Dukyan Sofya Sergeevna, Celyh Olga Sergeevna

Abstract

The article deals with the problem of the formation of personal and corporate responsibility of future managers and leaders. The ability to carry out the decision-making process taking into account the social consequences of companies' activities, the role of personal responsibility of the head of a department and organization is defined as an essential element of the competence of modern graduates of management and economics faculties (skills of daily professional activities; knowledge, experience and understanding, on the basis of which the head makes a decision (critical thinking); personal qualities (values and attitudes) that the leader shows in his activities). A survey of students of the Faculty of Economics and Management of the Law Institute of the Russian Presidential Academy of National Economy and Public Administration: the beliefs that are fundamental for responsible behavior were studied, 70 students, 30 leaders and managers of large companies in Rostov-on-Don were analyzed, revealed the need to include in the educational process such an element of competence as the ability to integrate professional activities new ways of working (for example, the experience gained during the Covid-19 pandemic).

##plugins.themes.bootstrap3.article.main##