ЭЛИТОЛОГИЧЕСКОЕ ИЗМЕРЕНИЕ РАЗВИТИЯ СИСТЕМЫ ОБРАЗОВАНИЯ В КОНТЕКСТЕ СОВЕРШЕНСТВОВАНИЯ ИНСТРУМЕНТАРИЯ ГОСУДАРСТВЕННОЙ КУЛЬТУРНОЙ ПОЛИТИКИ СОВРЕМЕННОЙ РОССИИ
Аннотация
Статья посвящена проблеме элитологии образования в рамках стратегического развития и обогащения содержательного и технологического обеспечения инструментария совершенствования государственной культурной политики современной России. Осуществляется контент-анализ содержания проблемы, выявляется круг исследований в контексте особенностей развития концепта «элитология образования» в аспекте рефлексии над сущностными смыслами культурной политики государства.
ELITOLOGICAL DIMENSION OF THE DEVELOPMENT OF THE EDUCATION SYSTEM IN THE CONTEXT OF IMPROVING THE TOOLS OF THE STATE CULTURAL POLICY OF MODERN RUSSIA
page. 278-282
Abstract
The article is devoted to the problem of elitism of education in the framework of strategic development and enrichment of content and technological support of tools for improving the state cultural policy of modern Russia. The content analysis of the problem content is carried out, the range of research is revealed in the context of the development of the concept of "elitology of education" in the aspect of reflection on the essential meanings of the cultural policy of the state.