БАРЬЕРЫ ДОСТИЖЕНИЯ ОБЩЕСТВЕННОЙ СОСТОЯТЕЛЬНОСТИ ИНСТИТУТА СИТИ-МЕНЕДЖМЕНТА
Аннотация
В статье рассматриваются основные барьеры достижения институтом сити-менеджмента общественной состоятельности, то есть соответствия реальных практик управления поставленным целям и признания их результатов местным сообществом. Автор выделяет 4 основных препятствия, не позволяющих институту сити-менеджмента функционировать эффективно: отсутствие механизмов горизонтальной координации, низкая квалификация кадров, институциональные барьеры и имитационные практики. Эти препятствия объясняются неоинституциональной теорией, предполагающей наличие механизмов неформального сопротивления инновациям формальных процедур управления. По мнению автора, проблемы российского сити-менеджмента связаны с несовпадением формальных и реальных практик муниципального управления, а их решение лежит в профессионализации муниципальной службы и повышении ее престижности.
BARRIERS TO ACHIEVING THE PUBLIC SOLVENCY OF THE INSTITUTION OF CITY-MANAGEMENT
page. 279-283
Abstract
The article considers the main barriers to achieving public solvency by the institution of city-management i.e. compliance of actual management practices with the set goals and recognition of their results by the local community. The author identifies 4 main barriers that do not allow the institution of city-management to function effectively: the lack of horizontal coordination mechanisms, low qualification of personnel, institutional barriers and imitation practices. These obstacles are explained by the neo-institutional theory, which suggests the presence of mechanisms of informal resistance to innovations of formal management procedures. According to the author, the problems of Russian city-management are related to the mismatch between formal and real practices of municipal management, and their solution lies in the professionalization of municipal service and increasing its prestige.