СОЦИАЛЬНО-ОТВЕТСТВЕННОЕ УПРАВЛЕНИЕ КАК ФАКТОР ПОВЫШЕНИЯ ДОВЕРИЯ В ОБЩЕСТВЕ В УСЛОВИЯХ ИНСТИТУЦИОНАЛЬНОГО КРИЗИСА

Аннотация

В статье анализируются подходы к раскрытию содержания понятия социально-ответственного управления и социально значимых функций бизнеса. Выделяются три основных подхода, соответствующих этапам формирования представлений о социальной ответственности организаций: либерально-экономический, попечительское управление и собственно социальное управление. Рассматривается значимость участия организаций в реализации социально ориентированных проектов для формирования благоприятной социальной среды как основы устойчивого развития в будущем. В частности, анализируется взаимосвязь социальной ответственности и социального доверия.

SOCIALLY RESPONSIBLE MANAGEMENT AS A FACTOR OF INCREASING TRUST IN SOCIETY IN THE CONTEXT OF AN INSTITUTIONAL CRISIS

UDK: 316.334:316.354.2
page. 33-38
Victoriya G. Gromakova

Abstract

The article analyzes approaches to the disclosure of the content of the concept of socially responsible management and socially significant business functions. There are three main approaches corresponding to the stages of formation of ideas about the social responsibility of organizations: liberal-economic, trusteeship management and social management proper. The importance of the participation of organizations in the implementation of socially oriented projects for the formation of a favorable social environment as a basis for sustainable development in the future is considered. In particular, the interrelation of social responsibility and social trust is analyzed.

##plugins.themes.bootstrap3.article.main##