«Внутренний клиент» в работе центров «Мои документы»
Аннотация
В статье представлено исследование, посвященное выявлению степени удовлетворенности внутреннего клиента (сотрудников офисов «Мои документы» новых субъектов РФ). Анализируется степень их удовлетворённости собственной профессиональной деятельностью, видением профессиональных перспектив, взаимодействием с руководителями и заявителями МФЦ. На основе проведенного опроса и проанализированных результатов сформулирована система предложений, внедрение которых, по мнению авторов, повысит уровень клиентоцентричности в работе с внутренним клиентом, а значит увеличит эффективность взаимодействия сотрудников МФЦ и граждан, нуждающихся в помощи государства.
The "internal client" in the work of the "My Documents" centers
page. 9-19
Abstract
The article presents a study devoted to identifying the degree of satisfaction of an internal client (employees of the My Documents offices in new regions). The degree of their satisfaction with their own professional activities, vision of professional prospects, interaction with managers and applicants of the MFC is analyzed. Based on the conducted survey and the analyzed results, a system of proposals has been formulated, the implementation of which, according to the authors, will increase the level of client-centricity in working with an internal client, and therefore increase the effectiveness of interaction between MFC employees and citizens in need of state assistance.