ФЕНОМЕН "ДВОЙСТВЕННОЙ" ПРОФЕССИИ В ОБРАЗОВАНИИ И ДЕЯТЕЛЬНОСТИ ГОСУДАРСТВЕННЫХ ГРАЖДАНСКИХ СЛУЖАЩИХ

Аннотация

В статье раскрываются некоторые из аспектов малоизученного феномена «двойственной» профессии, проявляющегося в деятельности гражданских и муниципальных служащих в Российской Федерации. Автором проведен анализ материалов региональной и общероссийской статистики, позволивший обнаружить специфику названного феномена в контексте образовательного статуса гражданских служащих, делается заключение о дополнительном профессиональном образовании в контексте разрешения некоторых из описанных противоречий.

DUAL PROFESSION PHENOMENON IN EDUCATION AND WORK ACTIVITY OF CIVIL SERVANTS

UDK: 35.088.6
page. 246-253
Khitrin Kirill Leonidovich

Abstract

The article reveals some aspects of the insufficiently explored phenomenon of dual profession, which displays itself in professional activities of civil and municipal servants in the Russian Federation. The author has analyzed regional and federal statistical materials, and that helped to explore the specificity of the named phenomenon’s manifestations in the context of the educational status of civil servants. An inference concerning the role of continuous professional education in
resolving some of the described contradictions is made on the basis of formulated conclusions.

##plugins.themes.bootstrap3.article.main##