«КОСВЕННАЯ» ИНТЕГРАЦИЯ ГОСУДАРСТВЕННОЙ ТРАНСПОРТНО-КОММУНИКАЦИОННОЙ ИНФРАСТРУКТУРЫ СУБЪЕКТОВ СКФО
Аннотация
В статье анализируется специфика субъектов СКФО заключающаяся в том, что основная причина несвязности экономического пространства регионально-хозяйственных систем макрорегиона не ограничивается контурами производственных циклов репродуктивных процессов. Отсутствие «косвенной» интеграции между субъектами СКФО, по мнению авторов статьи, увеличивает скорость и стоимость перевозок, не обеспечивает доступа всем субъектам к транспортным системам морских портов.
INDIRECT INTEGRATION OF STATE TRANSPORT AND COMMUNICATION INFRASTRUCTURE OF NKFD SUBJECTS
page. 78-84
Abstract
The article deals with the specifics of the NORTH that the main reason for less linkage in economic area of regional-economic systems of macro-region is not limited by production cycles of reproductive processes in the mind of a "traffic trap" arising in connection with: the original concentration of "supporting" the north roads in certain areas; the deadlock situation of certain regions on the transport networks of the backbone infrastructure; lack of the capacity of transport infrastructure. The lack of "indirect" integration between the NKFD, according to the authors of the article increases the speed and costs of transport, does not provide access to all actors in transport systems maritime ports.