КОНСТРУКТИВНОЕ СОТРУДНИЧЕСТВО СМИ, ОРГАНОВ ГОСУДАРСТВЕННОЙ ВЛАСТИ И ИНСТИТУТОВ ГРАЖДАНСКОГО ОБЩЕСТВА ПО ОБЕСПЕЧЕНИЮ ПОЗИТИВНОЙ МОДЕЛИ ИНТЕГРАЦИИ МОЛОДЕЖИ В ПОЛИТИЧЕСКУЮ СФЕРУ РОССИЙСКОГО ОБЩЕСТВА

Аннотация

Авторы статьи актуализировали проблему взаимодействия СМИ, органов государственной власти и институтов гражданского общества в целях обеспечения эффективного вовлечения молодежи в социально-политические практики российского общества. Проанализированы способы и средства воздействия масс-медиа на формирование политического сознания и политических ориентаций молодого поколения. Аргументирована роль СМИ как основного коммуникатора между государственными структурами и институтами гражданского общества. Уделяется внимание вопросу реализации функции СМИ по формированию общественного мнения в молодежной среде. Выявлены условия, способствующие развитию политической субъектности молодежи и ее инте-грации в политическую сферу российского общества.

CONSTRUCTIVE COOPERATION OF MASS MEDIA, PUBLIC AUTHORITIES AND INSTITUTES OF CIVIL SOCIETY IN PROVIDING POSITIVE MODEL OF INTEGRATION OF YOUTH TO THE POLITICAL SPHERE OF THE RUSSIAN SOCIETY

UDK: 323:366.636
page. 180-184
Merkulov Pavel Aleksandrovich, Malik Elena Nikolaevna

Abstract

Authors of article staticized a problem of interaction of mass media, public authorities and institutes of civil society for ensuring effective involvement of youth in socio-political practicians of the Russian society. Ways and levers of mass media on formation of political consciousness and political orientations of the younger generation are analysed. The role of mass media as main communicator between government institutions and institutes of civil society is reasoned. The attention to a question of realization of the mass media function on formation of public opinion in the youth environment is paid. The conditions promoting development of political subjectivity of youth and its integration into the political sphere of the Russian society are revealed.

##plugins.themes.bootstrap3.article.main##