МЕЖКУЛЬТУРНЫЕ АСПЕКТЫ ДЕЛОВОЙ КОММУНИКАЦИИ
Аннотация
В статье рассматриваются вопросы, связанные с межкультурными аспектами устной и письменной деловой коммуникации. Подчеркивается значимость учета этнокультурных особенностей участников делового общения как важнейшего фактора повышения его эффективности. Приводятся параметры, по которым различаются представители разных культур, а также типы восприятия межкультурных различий. Особое внимание уделяется национально-культурным традициям письменной деловой коммуникации.
CROSS-CULTURAL ASPECTS OF BUSINESS COMMUNICATION
page. 234-240
Abstract
The article deals with issues, connected with cross-cultural aspects of oral and written business communication. The significance of taking into consideration of ethno-cultural peculiarities of the participants of business communication as the most important factor of its activity raising is stressed. The examples are given, which help to differentiate the representatives of different cultures and also the types of perception of cross-cultural differences. Special attention is given to national cultural traditions of written business communication.