АНАЛИЗ КАТЕГОРИАЛЬНОГО АППАРАТА ТРАНСНАЦИОНАЛИЗАЦИИ ПРЕДПРИНИМАТЕЛЬСТВА В ИНДУСТРИИ ГОСТЕПРИИМСТВА

Аннотация

Транснационализация – одна из самых актуальных черт современной мировой экономики,
которая затрагивает практически все ее структуры. Предпринимательство в сфере индустрии гостеприимства, как активно развивающаяся сфера экономики многих регионов, испытывает на себе влияние рассматриваемого общемирового процесса. В то же время категория «транснационализация предпринимательства индустрии гостеприимства» является слабо изученной и не имеет четкой трактовки – что определяет актуальность исследования. В статье рассматриваются определения отечественных и зарубежных исследователей таких понятий, как «транснационализация», «транснациональное предпринимательство», «индустрия гостеприимства». На основе контент-анализа указанных понятий, предлагается авторское определение категории «транснационализация предпринимательства в индустрии гостеприимства».

ANALYSIS OF CATEGORIAL STRUCTURE OF TRANSNATIONALIZING ENTREPRENEURSHIP IN HOSPITALITY INDUSTRY

UDK: 338.24
page. 158-165
Mishurova Irina Vladimirovna, Volovik Mariya Evgenievna

Abstract

Transnationalization – one of the actual and important feature of modern economy which concerns all its
structure. Entrepreneurship in hospitality industry, as actively growing sphere of economy of certain regions, is affected by this global process. However, the category «transnationalization of entrepreneurship in hospitality industry» is poorly studied and doesn’t have a clear definition – the fact determines the relevance of the research. In the article are considered the definitions «transnationalization», «transnationalizing
entrepreneurship» and «hospitality industry» according to Russian and foreign researchers. On the basis
of the concepts’ content analysis author determination of term «transnationalization of entrepreneurship in
hospitality industry» is suggested.

##plugins.themes.bootstrap3.article.main##