УПРАВЛЕНИЕ МАЛЫМ ПРЕДПРИНИМАТЕЛЬСТВОМ В РЕГИОНЕ: СОЦИАЛЬНЫЕ ТЕХНОЛОГИИ, СТРАТЕГИИ ПРЕОДОЛЕНИЯ РИСКОВ
Аннотация
В статье рассматриваются уровни управления российским малым предпринимательством, описываются принципы его реализации и региональная специфика, обусловленная природно-климатическими, экономическими, социально-культурными различия. Раскрываются риски и социальные факторы, влияющие на социальный статус и эффективность деятельности малого предпринимательства. Обосновываются возможности социального института малого предпринимательства стать социальным лифтом для карьерного роста молодежи
SMALL BUSINESS MANAGEMENT IN THE REGION: SOCIAL TECHNOLOGIES, STRATEGIES FOR OVERCOMING RISKS
page. 159-166
Abstract
The article deals with the levels of management of Russian small business, describes the princi-ples of its implementation and regional specificity, due to natural and climatic, economic, socio-cultural differences. Risks and social factors affecting the social status and efficiency of small business activity are disclosed. The possibilities of a social institution of small entrepreneurship to become a social elevator for the career growth of young people