РОЛЬ СИСТЕМЫ ОБРАЗОВАНИЯ В ФОРМИРОВАНИИ СОЦИАЛЬНО-ОТВЕТСТВЕННЫХ ОТНОШЕНИЙ В ОБЩЕСТВЕ (НА ОСНОВЕ НОВОЙ МОДЕЛИ СОЦИАЛЬНОГО ПОВЕДЕНИЯ ИНДИВИДОВ)
Аннотация
Социальная ответственность представлена в статье как необходимый и безусловный феномен социума, обусловленный динамикой исторического развития человечества, цивилизационными прорывами, развитием обществ, формированием новых представлений о целях и потребностях, социальной ответственности организаций, индивида, его личной социальной ответственности как высшей стороне его жизнедеятельности и поиска своего «я» в гармонии с другими. Представлены основные аспекты новой модели социальной ответственности в триединстве «человек, организация и социум». Обоснована интегральная роль образования в формировании социальной ответственности индивида.
THE ROLE OF EDUCATION SYSTEM IN CREATION OF SOCIALLY RESPONSIBLE RELATIONS IN THE SOCIETY (ON THE BASIS OF A NEW MODEL OF INDIVIDUAL SOCIAL BEHAVIOR)
page. 220-224
Abstract
Social responsibility is presented as a necessary and unconditional phenomenon of society, due to the dynamics of the historical development of mankind, civilizational breakthroughs, the development of societies, the formation of new ideas about society's goals and needs: social responsibility of organizations, enterprises, social and economic institutions, individual and his personal social responsibility as the highest side of his life and search for his "I" in harmony with others. The main theoretical aspects of a new model of social responsibility in the trinity of man, organization and society are presented. The integral role of education in the formation of the social responsibility of the individual is substantiated.